Laaja-alaisen osaamisemme vuoksi tarjoamme palveluja hyvinkin erilaisiin tarpeisiin monenlaisista lähtökohdista.
Pyrimme ratkaisuissamme lähestymään asiakasta monelta eri kantilta.
Tutustu palvelutarjontaamme eri liiketoiminta-alueilla asiakastarinoidemme kautta.
Toteutamme asiakastarpeen mukaiset sovellusratkaisut hyödyntäen uusinta ja kehittyneintä teknologiaa.
Luomme uusista ideoista ensimmäisen asteen käyttökokemuksia ja sen myötä valmiiksi toteutettuja palveluita.
Jopa 77% kaikista Suomen teistä on yksityisessä omistuksessa. Yksityisteiden hallinnointiin liittyy uuvuttavan paljon byrokratiaa ja paperisotaa.
Helpotimme yksityisteitä hallinnoivien tiekuntien elämää kehittämällä yhdessä Suomen Tieverkko Oy:n kanssa Tievahdin – helppokäyttöisen ja intuitiivisen verkkopalvelun, joka tekee tieasioiden hoitamisesta kätevän vaivatonta.
Tievahti on yksityisteiden suunnannäyttäjä. Sen avulla hoituvat sujuvan vikkelästi erilaiset tiekuntien hallinnointiin liittyvät toimet mm. tien talouden hallinta, kokousten pitäminen ja avustusten hakeminen.
Ennen yksityisteiden hallinnointi oli suorastaan tuskaisen vaivalloista. Suuri osa kaikenlaisista kirjauksista, merkinnöistä ja hakemuksista piti tehdä joko paperilapuilla tai verkossa kymmenissä eri järjestelmissä.
Tievahti tarjosi helpomman tien. Nyt kaikki suttaantuu parilla hiiren klikkauksella tai sormen pyyhkäisyllä puhelimen näytöltä. Tievahdin avulla yksityisteiden hallinnoinnissa säästetään rutkasti aikaa ja vaivaa.
Moni kirjanpitoaineiston kanssa päivittäin painiva on varmasti tullut joskus ajatelleeksi, että olisipa kaiken tämän vaivan hoitamiseen joku helpompi keino.
Pumaskojen ja nivaskojen alle hautautumisesta on haluttu tehdä historiaa Tilitalo Aaltosessa.
Tilitalo Aaltonen on posiitivinen ja asiakaslähtöinen tilitoimisto, joka järjestää aina aikaa kuunnella asiakkaidensa toiveita ja palvella heitä kattavasti.
Aika on katoava luonnonvara taloushallinnon alalla. Kun Tilitalo Aaltosen väki törmäsi Ratkaisumalliin, tajusivat he olevansa hienon uuden mahdollisuuden äärellä.
Meillä on kehitteillä Tilitalo Aaltoselle käytännöllinen mobiilisovellus tilitoimistoasiakkaiden käyttöön, jonka avulla voimme helpottaa kirjanpitoon toimitettavan aineiston käsittelyä. Ratkaisu säästää tilitoimistolle huomattavan määrän aikaa ja vaivaa päivittäisessä arjessa.
– Se tulee helpottamaan meidän työtä todella paljon. Sovellus on hyvä etenkin pienempien asiakkaiden osalta, sillä ”kuittisulkeisiin” menee aina aikaa. Nyt kaikki hoituu kätevämmin, Tilitalo Aaltosen toimitusjohtaja Tuula Aaltonen kertoo.
Tilitalo Aaltosen arkeaa sujuvoittaa myös jatkuva ICT-tuki ja nykyaikaiset ja monipuoliset HP-laitteet, jotka valitsimme, toimitimme ja asensimme juuri heidän tarpeidensa pohjalta.
– Ratkaisumalli kartoitti kanssamme paikan päällä kone- ja laitetarpeemme ja tekivät ehdotuksia laitteista, jotka voisivat hyödyttää meitä työssämme. He perehtyivät asiaan hyvin, kävivät meillä monta kertaa ja antoivat hyviä ehdotuksia. Jälkihoito kaupan jälkeen oli hyvää, ja heidät saa aina kiinni soittaessa.
Palveluumme Tilitalo Aaltoselle kuuluu myös jatkuva ylläpito ja tekninen tuki, jonka hoidamme nopealla vasteajalla niin etänä kuin paikan päällä.
– Jos meillä on jotain käyttöön liittyviä ongelmia, he tulevat aina paikan päälle neuvomaan. Asiat hoituvat aina. Olemme olleet todella tyytyväisiä Ratkaisumallin palveluun. Olemme saaneet aina apua, kun olemme sitä kaivanneet, Tuula kiittelee.
Tehostamme työnkulun prosesseja kustannustehokkaasti säästäen asiakkaidemme käsiä ja jalkoja heidän liiketoiminnassaan.
Käytämme toteutuksissamme laajasti erilaisia ohjelmistorobotiikan-, tekoälyn- ja datan hallinnan työkaluja.
Automaatioteknologia voi mullistaa autokaupan kaltaisen perinteisen alan arjen täysin.
Helpotimme Saimaan alueen johtavan autoliikkeen Auto-Killan arkea automatisoimalla heidän takuureskontransa innovatiivisella automaatioratkaisulla, johon liittyy helppokäyttöinen web-sovellus.
Ennen Auto-Kilta pyöritti takuutositteiden rumbaa itse. Jokainen numero ja kirjain oli nakutettava itse koneelle. Paperisota ja takuudokumenttien päivittäinen naputtelu tietokantaan ovat kuitenkin tätä nykyä historiaa.
Automaatioratkaisumme hoitaa vaivalloisen takuureskontran rutiinityön Auto-Killan puolesta. Nyt he voivat keskittää aikansa siihen, missä he ovat parhaimmillaan – autojen myyntiin ja timanttisen laadukkaaseen asiakaspalveluun.
– Automaatio on vapauttanut päivittäisistä rutiineista merkittävästi aikaa muihin tärkeämpiin töihin. Ennen takuureskontra sitoi monenkin työntekijän aikaa joka päivä, mutta Ratkaisumallin automaatioratkaisun myötä kaikki on toisin, Auto-Killan Hans Laitinen kertoo.
Automaatioratkaisun avulla luetaan takuudokumentit ja käsittellään data oikeanlaiseen muotoon. Tämän jälkeen tarkistetaan takuuhyvitysten oikeellisuus ja kirjataan hyvitykset automaattisesti järjestelmään.
Ajastetusti automaatio lähettää raportin Ratkaisumallin toteuttamaan web-sovellukseen, jonka voi avata helposti vaikkapa puhelimella. Raportista näkyvät päivän tapahtumakirjaukset takuureskontrassa sekä mahdolliset virheet dokumenteissa.
Arjessa näkyvä ajansäästö ja puuduttavan rutiinityön poistuminen on tehnyt Auto-Killan työarjesta tehokkaampaa ja mielekkäämpää.
Olemme olleet oikein tyytyväisiä. Aikaa tärkeämpiin töihin on vapautunut suuresti. Ratkaisumalli on ollut hyvin vastaanottavainen meidän ideoillemme ja kehittänyt ratkaisuamme juuri meidän tarpeisiimme, Hans kiittelee.
Keuruun Isännöintipalvelu on vuodesta 2001 toiminut isännöintitoimisto, jonka toiminnan keskiössä on asiakaslähtöinen palvelu ja ystävällinen asenne.
Yritys on pyrkinyt luomaan vuodesta toiseen kestäviä vahvoja kumppanuuksia. Tällaisten sidosten vaaliminen vaatii aikaa ja resursseja kohdata asiakas kiireettä ja vastata hänen tarpeisiinsa ja huoliinsa.
Hyvän asiakaspalvelun pahin vihollinen on ajan puute. Kun päivittäiset rutiininomaiset tehtävät vievät suuren osan ajasta arjessa, ei paraskaan isännöitsijä, toimitusjohtaja tai kiinteistösihteeri pysty aina palvelemaan asiakkaitaan niin hyvin kuin toivoisi.
Keuruun Isännöintipalvelu järjesteli toimintonsa arkisia askareita uusiksi ja automatisoi töitään automaatioratkaisumme avulla. Nyt arkeen on vapautunut uutta aikaa entistä laadukkaampaan asiakaspalveluun.
– Automaation tuomat apukädet ovat vapauttaneet aikaa muuhunkin kuin pelkkiin rutiineihin. Aiemmin ei osannut edes haaveilla automaation tuomista eduista isännöintitoimiston arjessa. Hämmästys oli suuri huomatessani käytännössä, miten automaatio pystyy auttamaan meitä ja miten luotettavaa sen käyttö on, kiinteistösihteeri Virpi Tikkanen kertoo.
Automaatiopalvelumme vaikutus isännöintitoimiston arkeen on huomattava. Alkukankeuksien jälkeen myös keuruulaiset oppivat luottamaan uuteen tekniikkaan, joka mullisti heidän työpäivänsä.
– Se näkyy käytännössä arjessamme ihan joka ikinen päivä. Nyt kun automaation hyödyntämiseen on päässyt sisälle, onhan se ihan älyttömän kätevä. Se nopeuttaa ja selkeyttää arkeamme ja toimintaamme, Virpi hehkuttaa.
Ratkaisumme suurin hyöty alkoi valjeta Virpille vasta isännöinnin vuodenkierron edetessä pidemmälle.
– Mitä kauemmin automaatioratkaisut ovat olleet käytössä, sitä selkeämmin on niiden hyödyt tulleet esille. Aiemmin en edes osannut haaveilla tai pyytää mitään tällaista.
Havaittuaan ratkaisumme tuoman luotettavuuden ja tehokkuuden Virpi alkoi pohtia, mihin kaikkeen muuhun sitä voisi hyödyntää isännöinnin arjessa.
– Siinä alkoi jo miettiä, mitähän kaikkea muuta voisi tehdä tehokkaammin ja sujuvammin automaation avulla. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Ratkaisumallin palveluun, Virpi kehuu.
Jokaisen asiakkaan liiketoiminnan kulmakivi on toimiva tietohallinto ja luotettava laiteympäristö.
Olemme kansainvälinen HP-monitoimilaitteiden kumppanisi, joka palvelee sinua kaikissa tulostus-, kopiointi- ja skannaustarpeissasi. Palvelemme jopa 150 asiakasta Suomessa ja ympäri Eurooppaa.
Helpdesk- palveluyksikkömme tarjoaa asiakkaillemme asiantuntevaa ICT-tukea nopeasti ja helposti.
Bravedo on kansainvälisesti toimiva kotimainen monialakonserni, johon kuuluu yli 40 työelämä-, teknologia- sekä sosiaali- ja terveyspalveluita tarjoavaa yritystä.
Yhteistyömme alkoi, kun yhtiö etsi uutta kumppania monitoimilaitehankinnoilleen. Tarjosimme heille ratkaisua, joka oli heidän tarpeisiinsa sopiva ja mahdollisimman kustannustehokas.
– Ratkaisumallilta löytyi paras kombo ja siihen hetkeen kustannustehokkain ratkaisu. Meille se oli joustava valinta, sillä saimme jaettua kulut tulostamisen volyymin mukaan. Yhteistyö Ratkaisumallin kanssa on ollut meille todella käytännöllistä, Bravedon IT-ulkoistamispalvelujen johtaja Jussi Kyllönen kehuu.
Monista yrityksistä koostuvan konsernin arki on usein hektistä. Muuttujia ja yllättäviä tilanteita sattuu eteen tämän tästä, vaikka asiat suunniteltaisiin juurta jaksain.
Aina saavutettavissa oleva tekninen tukemme on ollut Jussin mukaan tärkeää Bravedolle. Ratkaisemme ongelmatilanteet nopeasti kelloon katsomatta, jotta tärkeät toiminnot ja ennen kaikkea Bravedon asiakaspalvelu eivät kärsisi viivytyksistä.
– Olemme saaneet heiltä tarvittaessa aina apua, jopa viikonloppuisinkin. Homma toimii aina hyvin. Olemme olleet Ratkaisumallin palveluun kyllä todella tyytyväisiä, Jussi kiittelee.
Kirjanpito on vahvaan kokemukseen, asiantuntemukseen ja yksilölliseen asiakaspalveluun perustuvaa työtä. Ala on muuttunut vuosien varrella ja digitalisaation edetessä – suuri osa työstä hoidetaan nyt perinteisen paperisodan sijaan tietokoneilla ja jopa puhelimilla täysin sähköisesti.
Tilitoimisto Balanssi Ky on savonlinnalainen kirjanpitoyritys, joka on palvellut asiakkaitaan luotettavasti, laadukkaasti ja joustavasti jo yli 15 vuoden ajan. He auttavat niin pieniä kuin suuriakin toimijoita kirjanpitoasioissa yksilöllisesti heidän tarpeidensa mukaan.
Tehokkaan ja varman kirjanpitopalvelun edellytyksenä on tänä päivänä luotettavasti toimiva tietohallinto. Sujuvoitimme Tilitoimisto Balanssin arkea toimittamalla ja asentamalla heille kokonaisen HP-laiteympäristön; monitoimilaitteen, useita työasemia ja tietoturvallisen pilvipalvelun.
– Meille oli erityisen iso juttu, että he siirsivät kaikki tiedostomme pilvipalveluun asentaessaan uusia koneita. Näin mikään asia ei häviä kokonaan ja tietomme ovat turvassa, Balanssin yrittäjä Raija Turtiainen kertoo.
HP-laitteiden ja pilvipalvelun asentaminen sekä siihen kuuluva tekninen tuki ja asiakaspalvelu ovat todella helpottaneet Tilitoimisto Balanssin työarkea. Nyt he voivat luottaa, että heidän jokapäiväisen työnsä kannalta tärkeät koneet ja laitteet varmasti toimivat.
– Ratkaisumallin palvelun myötä ohjelmamme ja koneemme todella toimivat. Näiden ansiosta meidän työmme ei jää teknisestä puolesta kiinni. Se on tuonut meille sujuvat työskentelytavat, Raija korostaa.
Asiantuntijoidemme apukin on aina saatavilla, jos jotain ongelmatilanteita sattuu eteen. Vastaamme aina asiakkaillemme nopeasti ja hoidamme asian ensi tilassa kuntoon.
– Heidän palvelunsa on ollut aina luotettavaa. Aina olemme saaneet apua, kun olemme sitä tarvinneet. He ovat aina todella ystävällisiä, palvelualttiita ja miellyttäviä. Voin kyllä suositella lämpimästi Ratkaisumallin porukkaa, Raija kehuu.
Haluaisitko kuulla lisää, kuinka voimme auttaa sinua?
Ota rohkeasti yhteyttä, niin istutaan alas yhdessä!